Întâlnire neaşteptată în aeroportul din Barcelona: Martin Freinademetz

Cum ziceam în postul trecut şi cum un cititor pe nume Bubu a ghicit (care Bubu clar este endurist că altfel nu ar fi ştiut la cine mă refer 😀 ), vineri seara cât aşteptam la ghişeul de check-in din aeroportul din Barcelona ne-am întâlnit cu Martin Freinademetz. Seb este cel care l-a văzut primul stând la coadă în spatele nostru şi eu am crezut că glumeşte când a zis „Uite-l pe Martin!”. A fost o întâlnire neaşteptată, chit că 99% din cei ce aşteptau verificarea biletului de zbor către Cluj Napoca erau români (sau rezidenţi în românia). Bine, Martin nu e român, dar cum trăieşte de atâta amar de timp în Sibiu, se poate spune, la o adică, că e cât de cât român.

Austriacul venea de la o întâlnirea de-o zi pe care o avusese în Barcelona şi cât am stat la poveşti a fost tocmai bine ca să nu ne plictisim din cauza întârzierii cauzate de prea multele bagaje de cală ale românilor şi defectarea unui calculator de la check-in (anomalii care au întârziat decolarea cu 50 de minute). Aşa am aflat că Martin face surf când are ocazia (longboard, că nu e atât de profesionist) şi că a fost şi el o dată în Insulele Canare, mai precis în insula Lanzarote, pentru antrenamente (de moto şi surf, combinaţia ideală). Faptul de a ne intersecta drumurile de la Barcelona a avut numai avantaje, că din Cluj Martin ne-a luat cu el până în Sebeş (de unde ne-a pescuit la 04 dimineaţa cumnatu-meu, Giani). Astfel n-am mai fost nevoiţi să dormim în aeroport de la 02, când a ajuns avionul, până dimineaţa, când aveam cursa cu autocarul spre Sibiu. Mulţumim, Martin!

Pentru cei care nu sunt motociclişti sau care sunt motociclişti şi nu ştiu cine e Martin Freinademetz, în două cuvinte vă spun eu. Multiplu campion mondial de snowboard şi pilot de enduro şi rally-raid, Martin s-a mutat din Austria, ţara lui de baştină, la Sibiu, pe la începutul anilor 2000. Nu-i greu să se înţeleagă care este motivaţia care-l face să trăiască în România: frumuseţea munţilor Carpaţi şi milioanele de posibilităţi de a face enduro pe versanţii româneşti. A participat de două ori la raliul Dakar (anul ăsta, când raliul s-a desfăşurat pentru a doua oară în America de Sud, a terminat cele 14 etape ale celui mai dificil rally raid din lume în primii 40, pare-mi-se). A mai făcut multe alte sporturi extreme, a mai organizat şi curse de snowmobile ori ski şi snowboard, dar lucrul care l-a consacrat în cercurile moto internaţionale este cursa de hard enduro Red Bull Romaniacs,  care în acest an ajunge la cea de-a şaptea ediţie. Pentru povestea întreagă, nenea google va fi bucuros să vă răspundă.

PieS: Lumea nu este deloc aşa mare cum ne imaginăm noi. La concluzia asta am ajuns şi la începutul lunii aprilie când m-am întâlnit în Tenerife, pe promenada din Las Americas, cu pilotul olandez de rally-raid, Frans Verhoeven.