Stateam pe plaja ieri, lungita la soare pe cearsaf si cu mainile intinse in nisip cand m-a palit o revelatie. SUNT O NOROCOASA. Anul trecut si anii de dinaintea lui, zilele de nisip, la soare, langa mare erau doar cateva pe an – o vacanta de om obisnuit. Si mi-am amintit cum le numaram cu groaza, in sens descrescator, pana la ultima zi de plaja inaintea intoarcerii acasa… tanjind dupa mai multa vacanta, mai mult nisip, mai multa mare in viata mea. Acum nu mai trebuie sa numar nimic. Muncesc si traiesc langa ocean, iubirea vietii mele, si vacanta e in fiecare zi. De aia sunt o norocoasa. Ba chiar ma simt cea mai norocoasa persoana din lume. Si de multe ori gandesc ca am jobul ideal, pentru ca e pe plaja, in buza oceanului, in bataia brizei incarcate cu aerosoli salini, si-mi zic singura ador jobul meu.

Nu-mi mai amintesc unde am citit chestia asta cum ca omul se poate obisnui si cu cele mai frumoase privelisti si ca traind intr-un loc exotic ajunge sa nici nu mai bage de seama spectaculosul din jur. Il percepe ca pe ceva obisnuit, normal, firesc… poate chiar banal. O fi la altii, dar eu in fiecare zi ma minunez de frumusetea din Tenerife. Mi se intampla  de multe ori sa ma uit la valuri, spre exemplu, si sa rad singura. Raman blocata minute-n sir holbandu-ma cum se sparg pe plaja tunand si-mproscand cu spuma. Ma fascineaza, asa, intr-un mod primitiv.

Azi, dupa cele cinci ore de  munca, am facut talasoterapie pe toata lungimea plajelor Fañabe si Torviscas. Am mers de la un cap la altul, spre parcarea unde Jose, seful meu, avea parcata masina, prin valurile ce se spargeau pe fata plajei si parca oboseala orelor de lucru mi-a fugit din picioare. Da, cele mai faine lucruri in viata sunt gratis. Iar multi oameni nici nu stiu asta, sau daca stiu, considera ca e un cliseu prost. Jose, spre exemplu, traieste in Tenerife de aproape 25 de ani si n-a mers niciodata pana sa ma vada pe mine prin apa valurilor. De cand a descoperit aceasta placere, se descalca de adidasi cum terminam cu munca si paseste prin valuri cu un ranjet intins pe toata fata. Va jur, parca privesc un copil ce-si deschide cadoul de Craciun. La capatul plajei spune, invariabil, acum sunt mult mai fericit ca in urma cu zece minute.

PS: va rog sa scuzati lipsa diacriticilor, scriu de pe laptopul unui client de-al lui Seb (l-a adus sa-i reinstaleze sistemul de operare) si nu mi-am batut capul cu tastatura spaniola.

Join the Conversation

19 Comments

1. Salutare vouă draguţilor!
    Am descoperit saitul vostru din pură întâmplare, în timp ce căutam informaţii (cât mai multe informaţii) despre Tenerife, alaltăieri (adică pe 17 aug) şi de atunci citesc una-ntruna la el (bineînţeles „printre picăturile libere” de la servici) şi încă nu am terminat.
    Suntem şi noi nişte tinerei, proaspăt căsătoriţi (3iulie) şi nu întâmplător ne-am ales insula Tenerife ca fiind o escapadă după nuntă şi tot stresul pricinuit de organizarea ei şi nu numai. Ne săturasem de „bătăliile” de la muncă şi din viaţa de zi cu zi şi ne-am hotărât că vrem undeva unde e soare tot timpul, trebuie neapărat să fie şi apă (şi nu piscină) şi să ne descurcăm cu limba de baştină. Aşa am ajuns şi noi în locul ăsta scăldat de soare şi cu oameni „cuminţi”. Am mers cu Wizzu până în Madrid şi cu Ryanairu până pe Tenerife Sud. Am fost cazaţi la Grupo Parque Americas şi am avut două săptămâni la dispoziţie să cutreierăm în lung şi-n lat insula. Am „descoperit” La Gomera, El Pico del Teide, Garachico, Icod de los Vinos, Masca, Los Gigantes şi bineînţeles zecile de oportunităţi de angajare… În final am trăit 2 săptămâni de linişte şi ne-am indrăgostit de ocean, de plajă, de oameni, de felul lor de a fi…de Tenerife. Aşa am ajuns noi să hotărâm cu 2-3 zile înainte de a veni înapoi în România, că Tenerife va fii casa noastră şi am jurat că ne vom întoarce cât mai curând posibil. Ne pregătim sufleteşte să ne dăm demisiile şi încetul cu încetul aşteptăm să facem pasul cel mare. Cum ziceai şi tu : zi de zi demisionezi câte un pic… Mâine cumpărăm biletele pe wizz şi pe Ryanair şi veniiiim. 09 Oct va fii ziua în care am hotărât şi noi să ne luăm lumea în cap!! Vreau doar să spun că m-am mai liniştit când am văzut că mai există oameni care gândesc ca noi şi că nu suntem singurii, destul „nebuni” încât să ne lăsăm locurile de muncă „stabile” şi „bine plătite” şi viaţa de aici pentru, citez : „poate vă găsiţi ceva de lucru”… Abia aşteptăm să ne întoarcem acolo şi chiar avem de gând să şi rămânem! Până la adânci bătrâneţi! Poate ne întâlnim la o bere şi un ceai când ajungem. Până atunci vă pupăcim şi vă urmărim zi de zi.

2. Teddygirl, si noi suntem un cuplu cu o fetita de 1 anisor si noi ne-am hotarat sa ne mutam, cam tot in octombrie, intr-o sapt cumparam biletele de avion, am gasit la tarom noi. Poate ne vom intalni pe acolo , cine stie.

Felicitari pentru decizia luata, si eu sunt de acord ca fericirea nu sta intr-o cariera ori un loc de munca anost, nu sta intr-o viata searbada si gri,ci in locul in care iti poti manifesta spiritul liber si implini setea pentru aventura si libertare.

Mult noroc va doresc,o viata superba, si ne vedem in Tenerife hihi

3. @Isabela : de ce nu va luati pe Wizz ca e mai ieftin si ca sa nu stati cu fetita in aeroport puteti merge la un hotel ieftinica in madrid (va asigura cei de la hotel transport gratuit de la si la aeroport). Oricum sper sa ne vedem macar la un pahar de vorba :D.
    Va pupacim!

4. pies: e vb de AXOR Hoteles Barajas.Acolo am stat noi cand ne-am intors de pe tenerife ca ar fii trebuit sa stam altfel 2zile si o noapte in aeroport. Asa am pierdut o dupamasa prin aeroport, noaptea la hotel si de la 12 pana seara la5/6 am fost la mercadona si ne-am plimbat.Cauta pe goagal AXOR Feria Barajas si vezi cat e o rezervare pe perioada in care mergeti voi.
    Mult noroc si sanatate.
    Pupici

5. Teddygirl, multumesc mult pentru informatie, insa la noi este mai greu pt ca avem un copil dupa noi care nici nu merge, are doar un anisor, deci cu carucior, cu bagaje, este greu sa mergem la hotel.

Uite ce am gasit noi, la tarom este un zbor la 9 dimineata catre madrid, ajungi acolo la 11: 50, apoi stai pana la 15:00 in madrid, cand ai zbor catre tenerife sud pana la 16:35 daca imi aduc aminte bine. Deci ajungi in aceeasi zi si destul de repede, pretul este de 235 euro de persoana.Ma gandissem si eu la wizz dar daca este vorba de stat in madrid, pt noi este mai obositor, preferam sa ajungem acolo cat mai repede si sa ne instalam.

Chiar mi-ar placea sa ne intalnim, de ce nu…ar fi super sa avem deja prieteni intr-o tara straina.

Pups

6. NU PENTRU TOTI E ASA DE FRUMOS, SAU POATE NU TOTI SUNT ASA OPTIMISTI, DACA NU NE-ATI FI UITAT POATE NE IMPRUMUTATI SI NOUA PUTIN OPTIMISM CA AM AUZIT CA E CONTAGIOS!6.77.17.48.31.multumim anticipat, o lingurita ne ar fi de ajuns!

1. Păi oameni buni, noi nu stim aproape nimic de voi, n-ati dat informatii despre viata voastra din Puerto de la Cruz, n-ati spus mare lucru… Cum sa va incurajam daca nu stim ce faceti si cum faceti?
      Daca ar fi sa va dam un sfat, asa, la rece, acela e ca nu trebuie sa va descurajati. Nu merg treburile asa cum ati crezut? Atunci perseverati. Pana sa va fie bine, trebuie sa fie si mai putin bine.

Sa va zic o povetioara recenta: un tip ce a mai comentat pe aici pe blog si care ne-a trimis mai multe mailuri, a venit in Tenerife de vreo saptamana cu gandul sa-si faca aici o viata. Ieri l-a sunat pe Seb sa-l intrebe cu ce avion e mai ieftin, ca isi cauta deja bilet de intoarcere in Romania. Dupa ce a depus CV-uri pe la mai multe hoteluri (cred) si n-a gasit niciun loc de munca, a decis ca gata, asta a fost. Morala povestii o trageti singuri.

7. Nu imi dau cu parerea inca despre viata din Tenerife pt ca nu am gustat-o insa de un lucru sunt sigura: mai rau ca in romania nu poate fi.

In fiecare zi ma ingrozesc de ce aud la stiri, nenorocirea cu copilasii arsi de vii in spital din cauza unor intalatii electrice imporvizate. Este posibil asa ceva? Instalatii imporvizate in spitale de renume din capitala??

Sincer, unul din motivele pt care vreau sa ajung in tenerife este pentru ca ma tem pt viata copilului meu. Se pare ca astia nu vor sa se lase pana nu ne extermina.

Capul sus si felicitari celor ce au ajuns deja in tenerife, oricat ar fi de greu nu cred ca poate fi mai tragic decat in romania, sincer acum. Chiar daca financiar nu este extraordinar, macar bucurati-va de natura, de imprejurimi, de tot ceea ce este viu in jurul vostru. Eu una sunt satula de constructii sintetice si de beton….

8. teddygirl24,isabela,eu plec pe 30 sept.in Tene.nu am luat inca biletele,ma voi acupa de asta zilele acestea.isabela are perfecta dreptate,nu poate fi mai rau ca in Romania,eu am un baietel de 2 anisori pe care momentan il voi lasa acasa cu mama lui dar in maxim o luna va ajunge si el.si eu m-as bucura daca ne-am intalni la un suc si sa povestim,asta daca si voi veti vrea.imi place blogul acesta mult dar se pare ca nu am fost bine primit de je si seb,cine stie poate au si ei dreptate ca nu ne cunosc si nu stiu nimic despre noi dar nici voi nu va cunoasteti si totusi vreti sa va intalniti.le-am trimis cateva mailuri prin care i-am felicitat si i-am laudat de fiecare data si,la fel, i-am rugat sa ne intalnim.in schimb nu am primit nici un „multumesc pt. urari”,”va asteptam”.asta nu este nici o problema si nici o suparare,eu inca mi-as dori sa-i cunosc.cum a zis si je ca acolo, defapt peste tot,romanii se feresc de romani,poate sa fie si asta motivul pt. care mailurile de la ei erau cam reci si scurte desi eu scriam ceva randuri.je si seb,sunteti niste draguti in continuare!

9. Păi măi Romeo, aşa cum ţi-a explicat şi Je, informaţiile pe care tu le cereai în numeroasele mailuri sunt pe blog şi trebuie doar să cauţi. Adică dacă odată sunt scrise, de ce să nu faci acest minim efort de a le căuta în loc să ne bombardezi cu mailuri, fie ele şi entuziaste? Nu eşti singurul care ne scrie şi nu suntem aici ca să răspundem toată ziua la mailuri cu intrebări despre lucruri deja spuse pe blog. Înţeleg că e mai simplu pentru tine şi pentru alţii, dar pentru noi nu este. În plus este o jignire ca cineva să scrie „vă citesc blogul din scoarţă în scoarţă” şi apoi să pună întrebări care dovedesc că abia a aruncat un ochi şi a şi scris iute un mail. Aşa că documentează-te şi abia apoi dacă ai nelămuriri întreabă. Mulţumim.

10. Seb,ai dreptate si nu te contrazic,oricum banuiam ca asta este motivul si am mai zis asta.mailurile mele nu au fost numeroase ci in nr. de 4 sau 5.Nu ai de ce sa te simti jicnit pt.ca eu am zis ca VA citesc blogu si nu am zis V-AM citit blogul,este totusi o diferenta si ar fi trebuit sa-ti dai seama ca daca scriam V-AM insemna ca l-am terminat asa eu am zis VA.in fine,nu asta e problema ci faptul ca totul a inceput cu stangul si daca ai sa vrei sa ma saluti pe strada,pe plaja,dupa ce te salut eu si-ti spun cine sunt,e bine,daca nu,tot bine e…
    totusi poate ma duci si pe mine la un loc bun de pescuit ce zici?:-p
    Eu o iau de la capat:salut eu sunt romeo

1. Salut Romeo, eu sunt Sebastian. Îmi pare bine. Cu locurile de pescuit mai am şi eu de experimentat mult pentru că sunt un novice, dar putem să mergem la un peşte, când o fi să ajungi pe aici.

11. isabela,sa-mi spui si mie cum s-a comportat fetita pe drum ca va trebui sa aduc si eu baiatul si sunt curios.oricum difera de la copil,la copil…

12. Romeo, eu nu am nici o problema, ar fi super daca am fi mai multi si ne-am intalni, consider ca este de ajutor totusi sa stii ca ai o mica comunitatea cu care sa mai vorbesti sa iti mai spui pasu, sa te ajuti la nevoie de ce nu.

Ar trebui sa fim mereu in contact cumva, si sa ne spunem mereu care pe unde suntem.

Legat de Je si Seb, eu ii inteleg, iti dai seama ca toata lumea asteapta ceva de la ei, si probabil stiu si ei ca daca s-ar intalni cu toti cei ce emigreaza in tenerife, ar fi chestionati, intrebati si poate nu au dispozitia sa raspunda mai mult decat o fac pe blog…asta este doar o parere. Oricum munca depunsa pentru a tine acest blog si efortul de a oferi informatii atat de clare, valoreaza mai mult decat 1000 de cuvinte si incurajari, acest blog in sine este o incurajare si o dovada ca le pasa.

Legat de bebe, pai noi cred ca ajungem in octombrie in Tenerife, te voi tine la curent cu comportamentul copilului, ehh acum ce o fi o fi , a mea de obicei este foarte cuminte nu plange nici cand ii e foame, sper sa isi mentina bunul obicei si la drum.

Asteptam vesti Romeo

13. isabela,sa aveti un drum bun si fara probleme!eu voi fi in Los Cristianos,sa speram undeva pe 1-2 oct.
    teddygirl24,te rog sa-mi zici si mie cat te-au costat bilele.

14. Imi dau seama ca nu aveti o „stare”f buna in legatura cu blogul vostru si cu ce s-a scris aici in ultimul timp,dar totusi,suntem inca aici cei pe care-i intereseaza:sunteti ok?Totul merge bine?Doar spuneti ca sunteti bine si o sa va respectam tacerea.

1. Ana, iti multumim foarte mult pentru ganduri si grija, apreciem asta. Nu s-a intamplat nimic cu noi, doar ca nu prea avem timp de netuiala. Azi sau maine o sa postam ceva iar de maine va functiona si un forum al imigrantilor, pentru discutii libere intre cei care vor sa vina in Tenerife sau care traiesc in Tenerife.