În sudul insulei Tenerife, cum este mai degrabă o zonă turistică decât una rezidenţială, comercianţii s-au orientat spre consumul… cum să-i zic? consumul turistic, îmi şopteşte Seb. Aşa se explică că există sute de parfumerii, alte câteva sute de magazine de electronice care vând aparate foto şi camere video şi este doar un singur punct de vânzare de electrocasnice pe o rază de mulţi kilometri. În nordul Tenerifei, unde viaţa este mai normală şi mai apropiată celei de pe continent, situaţia stă altfel, sunt multe centre comerciale de genul El Corte Ingles (ăsta este doar în capitală, în Santa Cruz de Tenerife).

Pentru că le-am promis viitorilor imigranţi în Tenerife, Achile şi Achiloasa, că sondăm piaţa electrocasnicelor pentru a le da o idee despre preţurile tenerifeze, ieri am intrat la Electrocris, un magazin de electrocasnice pe două etaje situat în cartierul El Camison din Los Cristianos. De fapt, pe domnul şi doamna Achile îi interesa doar preţul de pe insulă la maşina de făcut pâine, ca să ştie dacă mai cară din România şi maşina lor de pâine sau o fac cadou la rude şi îşi iau alta nouă din Tenerife. Dragilor, puteţi s-o lăsaţi liniştiţi pe loc şi netraumatizată într-un zbor cu avionul de peste 4.000 de kilometri. Aici una marca Tefal ce face pâine de până la un kilogram şi jumătate costă 79 de euro. E bun preţul, nu? Mai erau şi produse ale altor companii iar cea mai scumpă maşină de pâine e cea de la Princess, 179 de euro. Mai jos aveţi o listă (scrisă de Seb pe mobil cât ne plimbam prin magazin şi transferată pe calculator) cu alte câteva electrocasnice. Dacă ar fi după mine şi nu după bani, eu aş vrea maşina de făcut paste, care are forme pentru vreo zece tipuri diferite de paste, de la tagliatele la gnochi. Da, mi-a mai plăcut şi cuptorul de pizza ce arată ca un cuptor cu lemne mai mic… mă gândesc că mi-ar plăcea să experimentez nişte reţete (mai ieftin este, totuşi, să cumpărăm pizza de la Pach – 9 euro preţ normal, 5 euro la preţul lui Dan care e prieten cu unul din bucătari 😀 )

Maşină de spălat Bosh cu o capacitate de 8 kg de rufe – 499 euro

Maşină de spălat Whirpooll cu o capacitate de 5 kg de rufe – 329 euro

Frigider mare cu două sau trei uşi – între 900 şi 3.200 euro (cel de 3.200 are şi televizor pe uşă)

Toaster no name – 17 euro

Fier de calcat Rowenta – 39 euro

Televizor Sony Bravia EX3 32 – 399 euro

Televizor Samsung Series 4 (ambele diagonală 80) – 379 euro

Nu am făcut poze în magazin că de cum am scos aparatul foto din geantă, un nenea de acolo ne-a atras atenţia că n-avem voie. E de înţeles de ce, cât timp a durat vizita noastră, mereu a fost câte un vânzător pe lângă noi, făcându-şi de lucru cu câte un raft. Aşa că poze vă dau doar cu peisajele din faţa magazinului.

[nggallery id=48]

Cu autobuzul TITSA nr.473 am venit din autogara Las Americas în Los Cristianos cu 1 euro de persoană (avem abonament de 12 euro, ne-au mai rămas 10 euro pe el). Fără autobuz, distanţa am fi făcut-o pe jos în vreo 45 de minute

Join the Conversation

11 Comments

1. Daca tot faceti o lista a preturilor la electrocasnice ati putea incerca si la Carrefour Tenerife, ca multe ore as pierde pe acolo…ufff!

1. N-am ajuns încă la Carrefour, e pe autostradă, la cinci kilometri de Santa Cruz de Tenerife.
      Oricum, nu cred că mai este nevoie de alte preţuri la electrocasnice, că ce am dat eu este doar orientativ, pentru comparaţii cu preţurile de pe continent.

2. MULT’AM MULT DE TOT!!!. ACUM ACHILOASA CAUTA UN PISO CU O BUCATARIE MARE,MARE,MARE, CA SIGUR O SO UTILEZE CA SI PE CEA DE ACASA CU TOT CE MISCA.

3. El Corte Ingles… nu Coste. Pt autenticitate. Si sa stiti ca va citesc in continuare, chiar daca nu am mai comentat pe aici. Vacanta placuta in continuare:)

4. Noi ne-am luat un fier de calcat Philips 3340 din San Eugenio, de la indieni, cu 25 de euro. Am negociat la sange;)) Si e foarte bun! In schimb la indieni/arabi/canarieni nu gasesti masini de facut paine, desi presupun ca in orase ca Las Galletas, care e doar la cativa km mai in sud, gasesti mult mai ieftine. Stiu acolo un magazin superb, pe doua etaje, cu toate „sculele” posibile pentru o bucatarie de vis:P

5. Aaaa si in legatura cu acel Carrefour din Santa Cruz – ca sa ajungi, iti trebuie neaparat masina, iar preturile sunt mari! Am vazut multe pliante de acolo cu reduceri si numai a reduceri nu aratau. Alimentele erau mult mai scumpe ca in Mercadona, iar laptop-uri si televizoare… nu mai zic..

6. Multumim si lui Ioana pt. pont, deja Achiloasa a cheltuit primele trei salarii de pe insula, inainte de a pune macar piciorul pe insula…, continuati voi sa-i dati idei!!!:)

7. Puteti gasi pe net oferta de la Carrefour din Santa Cruz. Eu obisnuiesc sa ma uit si la Carrefour si la alte magazine de pe insula care mai au site. Din pacate, nu ma pot impiedica sa transform in lei preturile, un lucru care nu ajuta de loc. Dar, dupa cum zicea si Je, iti trebuie timp sa incetezi a face lucrul asta. O sa ma obisnuiesc dupa ce vom sta pe insula o perioada. Doamne, de abia astept!

8. PROPUN UN FAN CLUB TENERIFE , AL CELOR CARE VOR SA PLECE ACOLO, SA NE VEDEM UNDEVA, SA FACEM SCHIMB DE PARERI SI INFORMATII, IN FELUL ACESTA NE VOM SIMTI MAI APROAPE DE INSULA ,SI VOM PLECA SI MULT MAI INFORMATI. CE PARERE AVETI

9. DAAA NE INSCRIEM SI NOI EU SI CU IUBITUL MEU,LA ACEST FAN CLUB TENERIFE,DECIZIA NOASTRA ESTE LUATA DE DOI ANI ASTEPTAM MOMENTUL DE A EMIGRA IN TENERIFE CARE PANA ACUM A FOST DOAR LOCUL DE CONCEDII. ACUM NE0EM TOT INFORMAT AM TOT CALCULAT SI AM DECIS VENIM INCEPEND CU LUNA NOIEMBRIE.MAI RAU CA IN ROMANIA NU CRED CA POATE SA FIE. SI DACA NU AM MURIT AICI ACOLO NU MURIM SIGUR.